Snart gör jag ett av mitt livs största val.


Om bara två månader gör jag som sagt ett av mitt livs största val
Jag ska välja gymnasium. Jag har oroat mig sen årskurs 8. Vet inte
vad jag ska ta mig till. Än idag vet jag inte vad jag vill gå.  Eller jag vill
ju helst komma in på frisör. Men sen kommer vi till det som hindrar
mig från det, betygen .. Jag har alldeles för låga poäng.

I dagsläget gör jag allt jag kan för att komma upp i dom poängen jag
behöver. Men hur mycket jag än kämpar så når jag aldrig dit. Jag får höra
om och om igen att jag inte ska sätta så höga krav på mig själv, men vad
ska man göra om man verkligen vill in på linjen? Jag tror att det är det som
förstör allt. Att jag har för höga krav på mig själv. Kanske jag borde nöja
mig med ett G? Eller ska jag kämpa trots allt? Och vad ska jag gå för linje
om jag inte har poäng till frisörutbildningen?

Så många frågor som ekar i mitt huvud just nu, och jag är nervös.
Jag har inte en aning om vad jag ska gå annars, om inte frisör..

Ni som går/gått gymnasiet, hur var det när ni valde?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0